Disini ku berbagi cerita
 
Picture
Jika kau melihatku adalah orang yang baik. Maka itu adalah akibat sifat Ar-Rahman Nya yang sudi menutup aib ku yang buruk lagi berbau busuk.

Jika kau menilaiku orang yang sholih, mungkin itu bagian dari riya nya aku dalam beribadah dan beramal.

Jika kau mengenalku sebagai wanita yang lembut, maka kau perlu tahu bagaimana aku dalam keadaan marah.

Andai pun kau memandangku hina. Mungkin aku jauh lebih hina dari yang kau bayangkan. Yang kau ketahui hanya sedikit keburukan yang ada padaku.

Andai kau mengetahui aib ku yang sebenarnya, jangankan berkawan, mendekat dan menengok pun pasti dirimu segan.

Sahabat, maka janganlah kau jauh dariku. Kau adalah nikmat tiada kira setelah Iman dan Islam.

Perbaikilah aku, tuntun aku jalan bersamamu. Di lalan Islam penuh cinta, di jalan dakwah penuh cita.

Jika hari ini aku ulat berbalut sutra, bersabarlah dengan kepompongku. Sudilah kau menungguku menjadi kupu-kupu..





Leave a Reply.


Ummu Al-Ahnaf